Villkor

Köpvillkor
 
1. Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när No Class AB bekräftat beställningen
genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse genereras automatiskt. Om
leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast
möjligt. No Class AB har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess
att fullständig betalning har erlagts från kund.

2. Pris
Priserna inkluderar moms [momssats 25%, böcker 6%] Vid bekräftad beställning, kan
priserna endast ändras av omständigheter som inte råder över. Till exempel
väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms.
 
3. Frakt
Vi skickar via fraktbolaget Postnord DHL eller TNT för att försäkra att era varor
kommer fram. Se till att alltid ange telefonnummer och korrekt adress vid beställning.
4. Betalningsvillkor
4.1 Kortbetalning
Betala med VISA eller MasterCard.
4.2 PayPal
4.3 Swish
5. Leveranser
Varor som finns i lager skickas normalt inom 1-3 arbetsdagar efter det att vi har
mottagit din beställning. I de fall en vara måste beställas från leverantör kan
leveranstiden vara något längre, upp till 2 veckor. Dessa varor är märkta med
beställningsvara eller om inte så upplyser vi kunderna om den beräknade
leveranstiden. Paketen levereras av Postnord.
6. Leveransförseningar
Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en
leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar
frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen
åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden.
7. Transportrisken
Tillsammans med våra fraktpartners står vi för transportrisken dvs. risken för att

varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du och
transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.
8. Skadat gods
När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle
emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ditt postcenter eller
direkt till transportören. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat.
Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om det inträffar. Dock senast inom en
vecka.
Mail till media@noclass.se
9. Ångerrätt och Öppet köp
Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter
det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Vid utnyttjande av
Ångerrätt/ Öppet köp betalar kunden för frakten. Ångerrätt och Öppet köp gäller inte
då varor inte kan återlämnas i omonterat, obrukat och oskadat skick. Om du får hem
en vara som är felaktig eller felexpedierad, betalar vi givetvis returfrakten. Kontakta
oss så kommer vi överens om hur ersättning för returen ska betalas till dig.
10. Reklamationer
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt skall du kontakta oss via e-post
inom en vecka.
Spara alltid emballage, originalkartong och betalningsbekräftelsen. Om du ska skicka
tillbaka en skadad vara till oss gör du det enklast i det emballage och förpackning
som den skickades ut i. No Class AB följer konsumentköplagen vilket innebär 36
månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, dvs
fel som fanns i varan vid leverans. Detta gäller inte i de fall då vi ej kan hitta något fel
på produkten eller då du orsakat skadan själv. Vanligt slitage ersätts ej.
11. Återbetalningar
Återbetalningar sker till ditt bankkonto eller det sätt som kunden föreslår.
Återbetalningen sker inom 5 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din
retur.
12. Reservationer
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra
leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om
oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.
Force Majeur
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets
beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses,
och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla
nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att
fullgöra nämnda avtal. Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan
läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm. Vid en
eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.
GDPR

Vi sparar följande persondata om våra kunder enligt GDPR
Kunder: Förnamn, Efternamn, Företag/organisation, E-post, Person-/org.nr, Momsnummer, Adress, Postnummer, Ort, Land,
Telefonnummer.
Beställningar: ip-adress, E-post, , Person-/orgnr, Momsnummer, Adress, Företag, Förnamn, Efternamn, Adress, Postnummer, Ort,
Telefonnummer.Som kund kan du när som helst begära utdrag, ändring eller radering av dessa uppgifter.